Cara Mudah Menghilangkan Racun Dalam Tubuh Dengan Selembar Kain

Beritafresh.com - istilah perubatan detoksifikasi tentu sudah sering anda dengar. Kaedah ini merupakan cara mengeluarkan racun dalam tubuh melalui liang liang tubuh berupa peluh dan wap air. Detoksifikasi biasanya menggunakan alat alat perubatan yang canggih sehingga untuk rawatan sepert itu harganya cukup mahal. Tapi kini anda tak perlu repot repot membayar mahal terapi seperti itu kerana sebenarnya kita boleh membuat sendiri alat detoksifikasi sederhana dengan menggunakan sehelai kain.

Bagaimana caranya? caranya cukup sediakan kain dan kain kasa atau boleh juga menggunakan galas detoks yang banyak terdapat di Apotek. Teknik detoksifikasi ini sederhana dengan prinsip menyerap racun melalui pori pori tubuh. Kaedah menggunakan kain dan ramuan sederhana ini sudah sejak jaman dahulu dilakukan oleh orang Jepun. Penasaran ingin tahu seperti apa carany? simak baik baik panduan berikut ini:

Bahan utama untuk membuat ramuan antidetoks
  • 3 ulas Bawang putih
  • 3 ulas bawang merah
  • air bersih
  • Kain kasa atau kain biasa yang bersalut kapsa
  • plester
  • Kaos kaki
Cara membuat ramuan detoksifikasi
  1. Iris bawang merah dan putih hingga lembut
  2. Panaskan air kira-kira 2-3 liter
  3. Rebus air hingga mendidih
  4. Masukkan hirisan bawang tersebut ke dalam air
  5. Setelah mendidih diamkan selama 10 minit
  6. Setelah itu angkat dan biarkan agak sejuk
  7. Tuangkan air rebusan bawang tersebut ke kain atau kasa yang sudah disiapkan, jangan terlalu banyak pokoknya cukup sampai basah sahaja.
  8. Lekatkan kain pada bahagian telapak kaki tengah, kemudian pakialah kaos kaki dalam keadaan kain melekat.
Lakukan sebelum tidur, dan anda akan melihat keesokan harinya kain berubah warna menjadi hitam. Itu artinya racun dalam tubuh telah diserap keluar. Selamat mencuba dan bagikan pada teman kamu.

Subscribe to receive free email updates: