Amazing, Daun Ini Dapat Hilangkan Lemak Dalam 5 Hari

Beritafresh.com - banyak jalan menuju Roma, pepatah tersebut seolah-olah berlaku bagi orang yang ingin menurunkan berat badan. Sebab banyak cara yang dapat ditempuh untuk mengurangkan lemak dalam tubuh, selain menggunakan ramuan halia dan madu, ternyata ada cara lain yang lebih mudah iaitu menggunakan daun pasli. Pasli merupakan daun yang bentuknya mirip dengan saderi. Daun ini ternyata mengandung zat zat yang dapat membakar lemak dalam tubuh.

Dilansir dari Feed.id daun parsli ternyata mempunyai manfaat besar bagi kesihatan, terutama mengurangkan berat badan. Seorang wanita asal Bosnia telah cuba duet menggunakan daun pasli dan hasilnya dalam dua hari berat badannya turun sehingga 5 kg.

Cara membuat ramuan dari pasli untuk menurunkan berat badan ternayat cukup mudah. Caranya cukup dengan mengambil beberapa batang daun parsli, kemudian hancurkan dengan cara memotong kecil kecil. Seterusnya turun 5 sudu daun parsli tersebut dan masukkan ke dalam air sebanyak 1 liter. Setelah itu masak air yang sudah ditambah daun parsli tersebut sehingga mendidih biarkan selama 10 minit. Setelah itu angkat dan minum air ramuan saat sudah sejuk. Selain mampu mengurangkan berat badan, ramuan ini juga baik untuk kesihatan kerana dapat menghalang jangkitan saluran kencing dan membersihkan buah pinggang. Selamat mencuba.

Subscribe to receive free email updates: