Cara Hilangkan Tahi Lalat Tanpa Pembedahan Dalam Sekejap

Beritafresh.com - Tahi lalat atau kutil memang bukanlah penyakit yang berbahaya. Sebab se, mua orang pasti memilikinya, namun perlu berhati-hati juga apabila tahi lalat tiba tiba muncul dan merebak begitu cepat. Sebab boleh jadi itu adalah melanoma sejenis kanser kulit yang cukup ganas. Namun untuk tahi lalat yang merupakan bawaan lahir anda tak perlu bimbang kerana ia tidak berbahaya.

Walaupun kewujudan tahi lalat tidak berbahaya, namun tahi lalat juga cukup emngganggu penampilan. Selain itu jika berada di tempat tempat yang terlihat oleh mata seperti di pipi, dahi, atau di bibir. Tak perlu berfikir jauh untuk membedah kulit demi menghilangkan tahi lalat, sebb ada cara mudah untuk menghilangkan tahi lalat tanpa operasi. Cukup dengan menggunakan bahan yang mudah seperti sabun colek, dan kapur sirih tahi lalat akan gugur seketika. Bagaimana caranya? ikuti panduan di bawah ini;

Cara hilangkan tahi lalat tanpa operasi

  • Siapkan sabun colek, kapur sirih, plaster, dan mangkok kecil
  • Campur kapur sirih dan sabun colek aduk aduk hingga rata
  • Setelah bahan utama sebati, sapukan adunan pada bahagian tubuh yang ada tahi lalatnya.Setelah itu diplaster
Selain cara di atas, Anda juga bisa boleh menggunakan bawang putih yang ditumbuk lalu dioleskan, atau boleh juga menggunakan cuka dapur karena keduanya mengandung antioksidan. Itulah cara mudah hilangkan tahi lalat tanpa pembedahan. Sebaiknya lakukan terapi di atas saat malam hari dan bersihkan di pagi hari.

Subscribe to receive free email updates: