Bahaya, Tanaman Hiasan Ini Boleh Membunuh Anak dan Keluarga Anda Wajib Baca Supaya Tahu

Nyaris kebanyakan orang suka pada tumbuh-tumbuhan hijau yang indah, serta umumnya tanaman itu ditanam di depan tempat tinggal. Namun sayangnya, banyak yg tidak tahu kalau terdapat banyak tumbuh-tumbuhan yang mempunyai kesan jelek untuk kesejahteraan bahkan juga kesihatan keluarga kita. Keadaan makin jelek jika anak-anak anda tak mengerti bahaya yang mengintai bila berkaitan segera dengan tumbuh-tumbuhan beracun ini.

Di bawah ini yaitu anjuran dari seseorang ibu, supaya anda lebih waspada bila Anak atau keluarga anda tengah ada di sekitaran tumbuh-tumbuhan yang beracun ini, bila tidak mau memperoleh kerugian besar.

 "Saya baru sahaja kehilangan malaikat kecil saya yang baru berumur 3 th., Ia menelan daun dari tanaman beracun ini, lidahnya membengkak serta membawanya ke kematian. Tanaman beracun ini sudah menyambar anak perempuan saya, jadi saya memberi amaran pada kebanyakan orang, tidak untuk menanam tanaman yang beracun dirumah. "

Dieffenbachia adalah tanaman yang begitu indah serta kerap diketemukan dirumah serta pejabat. Warnanya yang hijau dapat memberi keindahan alam sekitar serta jadi panorama yang mengagumkan. Namun sayangnya, tumbuhan ini mempunyai kesan yang begitu berisiko. Anak-anak serta haiwan kesayangan yang kunyah Dieffenbachia boleh menyebabkan gejala-gejala, seperti mati rasa yang berjalan dengan cara terus-menerus, kerengsaan mulut, air liur terlalu berlebih, serta pembengkakan di ruang mulut. Bahkan juga yang paling fatal boleh mengakibatkan kematian.

Oleh kerana itu, anda dinasihatkan tidak untuk menanam tanaman ini dirumah untuk bertindak menghalang. Dieffenbachia boleh mempunyai kesan yang kuat pada sebahagian orang, bahkan juga walaupun anda cuma pengambilan dalam jumlah kecil. Tanaman ini boleh mengakibatkan kematian pada anak-anak cuma kurun waktu satu minit, sedang pada orang dewasa boleh bertindak balas kurun waktu 15 minit. Bahkan juga bila anda menyentuh tanaman ini lantas mengucek mata dengan tangan yang sama, hal itu boleh mengakibatkan kebutaan kekal.

Namun, bila anda tetaplah menginginkan menanamnya di persekitaran tempat tinggal anda, janganlah lengah serta selalu pantau anak-anak serta haiwan kesayangan anda untuk mengelak beberapa perkara negatif berlaku pada beberapa orang yang anda cintai.

Subscribe to receive free email updates: