Ajaib, Kambing Berkepala Manusia di Malaysia Hebohkan Dunia

Begitu terkejutnya Ibrahim Basir saat dapati seekor bayi kambing wajahnya manusia di kandang binatangnya di satu desa Malaysia. Ibrahim lalu memuat naiknya ke sosial media, serta beberapa orang tempatan yang memandangnya sontak mengaitkannya dengan makhluk mistik paduan pada kambing serta manusia. Sayang, bayi kambing wajahnya manusia tak berusia lama.

Pada masa ini, bangkai si bayi kambing telah diserahkan kepada Jabatan Service Veterinar untuk di teliti. Orang-orang tempatan sejatinya menawarkan Ibrahim beberapa untuk mempunyai makhluk aneh itu, namun ia menampiknya. Lelaki 63 th., Pada satu media tempatan, menyampaikan kalau dianya pernah terperanjat apabila dapati satu diantara kambingnya melahirkan bayi dengan bentuk yang aneh.

Tidak cuma muka, berdasar pada kesaksian salah seseorang pekerja Ibrahim, Jamaludin Abdul Samad, bahagian-bahagian kambing juga sama dengan manusia. "Ketika saya pergi untuk memeriksa, saya cukup terperanjat namun kagum apabila lihat berwajah, hidungnya, kaki pendeknya, serta bahagian-bahagian badan yang lain yang sama bayi manusia. Yang menyatakan kalau itu iaitu seekor kambing hanya bulunya yang coklat, "tutur Ibrahim. 

Ibrahim meyakini kematian si bayi akibat diinjak-injak oleh ibunya. Sebelum membawanya ke pejabat service haiwan di Kabupaten, bayi kambing itu dimasukkan kedalam satu tempat yang telah terisi ais batu

Subscribe to receive free email updates: