Ini Bahaya Makan Daging Sapi Terlalu Sering Untuk Wajah Anda

Penyelidik dari University of Glasgow di Scotland menyampaikan, umur biologi anda boleh tambah lebih tua serta rutin pengambilan daging boleh jadi pemicunya. Ya, makan sangat banyak daging merah boleh mempercepatkan umur biologi badan anda, menurut penyelidikan baru sahaja diterbitkan dalam jurnal Aging. Tak seperti umur urutan (lagi th.) anda, umur biologi bergantung pada kesihatan gen serta sudah terikat erat dengan risiko penyakit yang berkaitan dengan umur seperti demensia, Alzheimer, osteoporosis, serta kanser.

Serta bagaimana dengan daging organik? Walaupun daging merah organik dinilai tak mempercepatkan sistem penuaan biologi, pemprosesan konvensional dengan memakai fosfat yang mempunyai tujuan tingkatkan usia penyimpanan, kelembutan, serta rasa daging, boleh berisiko jelek apabila dimakan sangat banyak.

Walau fosfat diperlukan untuk menolong manfaat beberapa sel badan, keunggulan fosfat tidak boleh diproses oleh badan, mengakibatkan tingginya tahap kimia dalam darah. Sebahagian kajian telah mengaitkan tingginya tahap fosfat dengan penyakit jantung, penyakit buah pinggang kritikal, tulang lemah, serta bahkan juga kematian awal.

Jalinan pada penambahan pengambilan daging merah serta kematian awal sudah dicatat dalam sebahagian kajian, termasuk juga satu tinjauan yang baru yang mempelajari kian lebih 1, 5 juta orang di Journal of American Osteopathic Association. Banyak daripada kajian ini yang membuat spekulasi kalau penambahan risiko dari semuanya penyebabnya kematian iaitu lantaran kenyataan kalau orang yang makan banyak daging merah condong makan sayur lebih sedikit, sehingga badan cuma mempunyai sedikit anti-oksidan sebagai pelindung serta nutrisi sel.

Subscribe to receive free email updates: